Lažinuosi, kad esate lankęsi interneto svetainėje, kur dizainas buvo kurtas dėl dizaino, o tekstai tarsi suklijuoti į likusias tuščias vietas? Geras dizainas yra didelis privalumas, tačiau jis interneto svetainės lankytojo ilgai neišlaiko. Pasigrožėjęs vaizdu, klientas informacijos išeina ieškoti pas konkurentus.

Pirmiausia tekstas

Tekstas – pagrindinė interneto svetainės dalis, teikianti naudingą informaciją. Tai svarbiausias įtikinimo, pardavimo ir reprezentacijos įrankis, todėl teksto turiniui turi būti skiriamas ypatingas dėmesys. Apgalvokite, kokia yra tikslinė Jūsų auditorija ir ką jai norite pasakyti. Pabūkite auditorijos kailyje ir atsakykite į svarbiausią klausimą: ar interneto svetainė teikia naudingą informaciją? Nepamirškite, kad klientai pasiskirstys į dvi dalis: ieškančius itin išsamios informacijos ir atsitiktinius jos ieškančios greitai. Pirmųjų lūkesčius patenkinkite suteikdami galimybę informaciją ne tik perskaityti, bet ir atsisiųsti PDF formatu, antrųjų – teikdami ją lakoniškai ir koncentruotai. Būkite aiškūs ir informatyvūs, bet nepamirškite, kad sąmojis ir kūrybiškumas – prieskoniai, teikiantys įtaigos kiekvienam tekstui. Vadovaukitės taisykle, jog genialumas slypi paprastume, tačiau nepamirškite originalumo.

Vizualinio ir tekstinio turinio darna – sėkmės formulė, kurią naudodami būsite pastebėti informacijos sraute.

Ne skaito, o „skenuoja“

Informacijos ieškoma čia ir dabar. Nesitikėkite, kad bus varginamasi skaityti visą tekstą – klientas nenusiteikęs romanų skaitymui arba ilgoms dominančios informacijos paieškoms. Akimirksniu neradęs raktinių žodžių, netrukus naršys Jūsų įmonės konkurentų interneto svetainėje. Tekstas greičiausiai bus tik permetamas akimis. Tikėtina, kad pastraipos bus skaitomos atsitiktine tvarka, todėl stenkitės pabrėžti esmę ir net tokį skaitymo būdą paverskite prasmingu. Palengvinkite paiešką, išlaikydami teksto struktūrą, svarbiausią informaciją teikite punktais, rašykite trumpais sakiniais ir pastraipomis, išryškinkite raktinius žodžius. Glausta, aiški ir informatyvi kalba – tai viskas, ko reikia.

Skaitmeninėje erdvėje skelbiama informacija ir jos įsisavinimas skiriasi nuo spausdintinių tekstų. Pravartu žinoti, kad interneto skaitytojai labiausiai kreipia dėmesį į pirmus du sakinio žodžius, pirmus du pastraipos sakinius, pirmas dvi pastraipas. Tai strategiškai palankios vietos, patogios „skenuoti“, todėl čia turi būti pabrėžiama nauda klientui, akcentuojamos svarbiausios žinutės.

Stimuliuokite vaizdu

Vaizdas – nemažiau informacijos galintis suteikti įrankis nei žodis. Vizualumas sustiprina tekstinių žinučių įspūdį, padidina įtaigą, todėl jausmus ir emocijas žadinkite ne tik tekstu, bet ir vaizdu. Išraiškingi paveikslai, simboliai, diagramos turi tapti tekstinės informacijos palydovais.


Patogus informacijos išdėstymas – svarbus veiksmingai taikomo vizualumo elementas. Pagrindinius skyrius teikite visada matomose vietose, kad bet kada būtų galima ant jų paspausti ir be ilgų paieškų perskaityti. Patartina, kad informaciją būtų galima pasiekti, naudojant ne daugiau kaip tris paspaudimus. Prisiminkite internetinei erdvei galiojančią taisyklę: mažiau yra daugiau.

Vizualinio ir tekstinio turinio darna – sėkmės formulė, kurią naudodami būsite pastebėti informacijos sraute. Informuokite tekstu, emocijas žadinkite vaizdu. Vaizdas ir žodis – neišskiriama, vienas kitą papildanti komanda. Išnaudoję šias dvi priemones efektyviai, prikaustysite auditorijos dėmesį, suteiksite naudingos informacijos, pritrauksite klientų, svarbiausia – patraukliai reprezentuosite save bei didinsite pasitikėjimą, kuris prisideda prie pardavimų skatinimo.